Prestiżowy katalog firm

Dodawanie swojej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i kluczowym krokiem w pozycjonowaniu tego typu stron. Do innych zaliczyć można oczywiście takie działania jak preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, jednakże współcześnie katalogowanie ma jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.

Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie należy do łatwych zadań. O ile sprawdzanie stron, które pretendują do tego, żeby je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to natomiast niezbędne, jeżeli już pragniemy, ażeby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był kojarzony , a ponadto kojarzony w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego typu branży. Prestiż katalogów z wyłącznie stronami firmowymi zależy jednak nie tylko od tego, w jaki sposób jest prowadzony, w jaki sposób moderowany i jak promowany. Liczy się też jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane oraz jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa pewność, że katalog de facto zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony jednak zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony generalnie nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.