Katalog stron – podstawa w SEO

Jeszcze kilka lat temu cała branża SEO w pozycjonowaniu stron www skupiała się na relatywnie prowizorycznych praktykach, które szybko zostały rozszyfrowywane przez Google i w zasadzie nie przynosiły trwałych skutków. Dopiero pojawianie się takiej formy pozycjonowania, jaką jest katalog stron www, spojrzenie na całe SEO znacznie się zmieniło. Pozycjonerzy zaczęli dostrzegać nowe sposobności pozycjonowania witryn, oparte na bardziej stałych i niezmiennych czynnikach. I to takich, które gwarantowały stabilność linków a zatem fakt, że nie znikną one po kilku miesiącach czy dosłownie tygodniach.

Współcześnie katalogi stron to nie tylko podstawa, ale wręcz wymóg związany z prawidłowym, bezpiecznym i przemyślanym pozycjonowaniem. Unikanie dodawania spersonalizowanych witryn do takich spisów jak obecnie polski katalog jest poczytywane w branży jako ogromny błąd. Niewątpliwie nie oznacza to automatycznie, że witrynę trzeba dodać od razu – w ciągu jednego dnia czy tygodnia – do wszystkich możliwych i znanych katalogów w Sieci. Jest stosownie nawet przeciwnie – nowe, świeże witryny powinny być najpierw pozycjonowane za pomocą znanych, renomowanych, moderowanych – a często nawet i płatnych – katalogów, które mają dużą siłę i cieszą się zaufaniem Google. Znalezienie ich nie jest dosłownie niełatwe, ponieważ praktycznie właściwie każdy szanujący się pozycjoner posiada swój własny katalog stron, o który dba, który moderuje i cały czas aktualizuje. Wystarczy zatem w zdecydowanej większości przypadków rozejrzeć się po forach czy blogach branżowych i bez problemu znajdzie się listę zadbanych katalogów, do których realnie warto pamiętać własną stronę.