Tanie SEO to dobre SEO?

Nie przemija dyskusja o tym, czy tanie usługi związane z SEO i pozycjonowaniem mogą być w rzeczywistości dobre, czy to tylko marketingowy bubel wymyślony dla naiwnych klientów. Prędzej czy w późniejszym czasie dochodzi jednak w wielu sytuacjach do sytuacji, gdy tanie i niedrogie pozycjonowanie i usługi SEO okazują się inwestycją kompletnie nietrafioną. A mówiąc jeszcze bardziej niedwuznacznie: powszechnym zmarnowaniem pieniędzy. SEO jest bowiem dziedziną, w której oszczędzanie nie popłaca, chyba że w konkretnych i indywidualnych przypadkach. Niekiedy jednak można trafić na naprawdę korzystną pod względem finansowym ofertę i to od doświadczonej i znającej się na rzeczy firmy. Głównie chodzi tu o sytuacje, w których taka firma oferuje np czasowe promocje na pozycjonowanie i usługi SEO albo na jakieś pojedyncze funkcjonowania (przykładowo. jednorazowe katalogowanie stron, dodanie do wybranej grupy precli i tym podobne). Takie sytuacje są jednakże relatywnie rzadkie i pozwalają sobie na nie tylko większe firmy, które przez takie promocje nie stracą profitów, a dosłownie inaczej – o wiele bardziej je zwiększą. Trudno więc jednoznacznie określić, czy tanie SEO może być równocześnie dobrym SEO, ponieważ w tej sferze istnieje ogromna rozbieżność. I to już na poziomie samej definicji, ponieważ dla różnych klientów dobre pozycjonowanie i oferta pozycjonowania mogą być czymś innym niż dla pozostałych nabywców. To samo dotyczy również i firm, które niekiedy w znacznie skrajnych definicjach określają „dobre” i pozytywne SEO działania, znacznie różniące się od definicji narzucanych przez własną konkurencję.