Pozycjonowanie vs. Adwords

Każdy specjalista z zakresu SEO doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie funkcjonowania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny metodę stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Nawet inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta starają się walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Priorytetową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest z całą pewnością cena oraz skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach po prostu nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ rywalizacja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i Depozycjonowanie, które czasem można przeprowadzić wręcz własną pracą. Dotyczy to zwłaszcza łatwych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników odnajdywania jest w szczególności łatwe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Dobrą cechą takiej reklamy jest jest relatywnie wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu posiadamy zapewnienie, że naszą stronę odwiedzą tylko klienci zainteresowani daną usługą. Trzeba jednakże uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która nierzadko specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.