Od kilku lat możemy zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania grami komputerowymi, strategiami, strzelankami i produkcjami typowo RPG online, ma możliwość to być spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od paru lat zostały popularne w Europie, niemniej jednak w chwili obecnej ogarnęły swym zasięgiem wszystkie państwa.
Od kilku lat możemy zauważyć znaczy wzrost zainteresowania grami MMORPG, może to byś spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od kilku lat zostały popularne w Europie, ale w chwili obecnej ogarnęły swym zasięgiem wszystkie państwa.
Początki gier MMORPG sięgają roku 2001, wówczas to powstała pierwsza, innowacyjna produkcja firmy Blizzard North dysponująca connect serwerem. Gracze mogli wspólnie walczyć na jednej mapie, kooperować ze sobą (rozmowa, wymiana przedmiotami) a głównie widzieć obecność kilku postaci w zasięgu wzroku, wielki przełom, kiedy to w grach RPG oprócz nas nie było żywego ducha.
Na 100 procent USA maja duży wkład w gry MMORPG, to w tej chwili kluczowy producent firma Blizzard wydaje od ponad 16 lat tytuły podbijające listy bestsellerów, mowa o Diablo oraz dodatkowo World of Warcraft.
Nasz zachodni sąsiad, Niemcy również próbuje swych sił na rynku gier, z marnym wynikiem – tam przede wszystkim na czołowych pozycjach stoją gry strategiczne i strzelanki. Wydawnictwa GameForge , a dodatkowo BigPoint korzystają z kupionych tytułów pochodzenia Koreańskiego lub Chińskiego. Warto pamiętać że w Polsce też powstają mało znane gry MMORPG, najnowszym projektem jest Gloria Victis oraz dodatkowo Stick World. Kto ażeby pomyślał że polscy koderzy oprogramowania będą w stanie generować gry online? A jednakże nic nie jest przesądzone. Poziomem znacznie odbiegamy za Stanami ale to nic złego, za każdym razem są o krok do przodu przed wszystkimi. Trudno aby kraj gdzie 90% społeczeństwa ma dostęp do Internetu nie owocował w gry online. Przesycenie konsolami sprawiło że gry komputerowe odchodzą powoli w nie pamięć, miejmy nadzieje że xBOX 720 & PS 4 spełnią oczekiwania konsumentów, w przeciwnym razie nadal będziemy korzystać z platformy PC.