Nienaturalne linki – czy to jest szkodliwe?

Dla pozycjonera próbujące lansować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, aby wyświetlała się w wynikach odszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najistotniejsze jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej także, ażeby zostały to całkowicie naturalne linki lub perfekcyjnie takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a oprócz tego mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.

Jednym ze sposobności na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych stronach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to na pewno typowe artykuły sponsorowane, jakie wyszukać można na wielu serwisach internetowych, niemniej jednak za każdym razem zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner z ogromnym skutkiem może unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” serwisach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niewiele wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a zdarza się, że nawet jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.